Munkamorál

 2013.10.23. 18:05

Az elmúlt két hétben eddig kétszer alakult úgy a helyzet, hogy egy kis mellékesért lemehettem családkám nyaralójába, segíteni a munkálatokkal. Míg a hivatalosan szerződtetett munkások a tényleges építést végezték, mi kitakarítottunk, mert a téglát ugye eldobálni jó, csak összeszedni nem. Na, lényeg a lényeg, belekóstoltam a munkásemberek életébe, és hát keserédes az élmény. Mert megfizetik az embert, nem is kicsit, de (mint az most kiderült) a fizikai munka nem nekem való. Hozzátenném, mindent hősiesen megcsináltam, amit kellett, soha egy panaszos szavam nem volt és a múlt héten a 9 óra alatt csak egyszer tartottam szünetet, de akkor sem valami kellemes.

Amit ki szeretnék hozni ebből az egészből az az, hogy az ott eltöltött idő alatt sok mindent tanultam az életről, a világmindenségről, meg mindenről és most szeretném ezeket a téziseket megosztani veletek.

1. A sár egy nagyon ragaszkodó háziállat

2. Az üveggyapot nem kézkrém.

3. Mikor a karod azt üzeni, hogy ezt a zsák téglát már nem vagy képes feljebb emelni, a karod hazudik.

4. Mikor a lábad és a derekad egyszerre üzeni, hogy nem tudsz még egyszer lehajolni, vagy leguggolni, valószínűleg mindkettő igazat mond.

5. Az örökkévalóság sem tart örökké, csak nagyon-nagyon sokáig.

6. Az, hogy nem vagy képes valamire, nem jelenti azt, hogy jó pénzért nem fogod megcsinálni.

7. A lehetetlen létezik, csak nem mindig lehetőség.

8. A porszívó délután mindig nehezebb.

9. Szerintem olyan, hogy litván nő, nem létezik (legalább is ez volt a litván férfiak arcára írva).

10. A segítséget nem a jó szándék vezérli, hanem az, hogy a körülötted lévők már nem bírják nézni a bénázásodat. 

11. A padlódeszka azért van, hogy eltakarja a mocskot, ami alatta rejtőzik.

Elsőre ezek a gondolatok butaságnak tűnhetnek, de ha egyszer úgy hozza a sors, hogy építkezésen kell segédkezned, jussanak eszedbe. Megígérem, értelmet nyer az összes.

Ami, pedig a legfontosabb; azt az egyet jól az eszembe véstem, hogy az építőmunkások nem olyan szörnyű emberek, mint azt néha gondoljuk. Hiszen mindezt a kemény, fáradtságos munkát elvégzik helyettünk, így nekünk nem kell vele foglalkoznunk. És két ilyen nap után én ezért nagyon hálás vagyok.  

Címkék: élet munka külföld gondolatok dánia

A bejegyzés trackback címe:

https://danblog.blog.hu/api/trackback/id/tr375595985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása